2023. okt 01.

A fodrász felszerelésem

írta: Dominika01
A  fodrász felszerelésem

Szia, kedves olvasó! Ma egy különleges bejegyzést hoztam neked, amiben bemutatom, hogy milyen felszereléssel dolgozom, mint hobbifodrász. Tudom, hogy sokan érdeklődtök erről, és szeretnétek tudni, hogy milyen eszközökkel érdemes kezdeni ezt a szuper hobbit. Én már több mint 5 éve foglalkozom hobbifodrászattal, és rengeteg tapasztalatot szereztem az évek alatt. Most megosztom veletek a titkaimat, és elmesélem, hogy milyen felszerelés nélkülözhetetlen a hobbifodrász számára.

Először is, a legfontosabb dolog egy jó olló. Nem mindegy, hogy milyen ollót választasz, hiszen ez határozza meg, hogy milyen pontosan tudsz vágni, és mennyire kíméled a hajat. Én egy professzionális fodrászollót használok, amit egy fodrászcikkboltban vettem. Ez egy nagyon éles, rozsdamentes acélból készült olló, aminek a pengéje állítható. Így tudom beállítani, hogy mennyire szorosan záródjon az olló, és mennyire legyen könnyű vele dolgozni. Egy ilyen olló nem olcsó, de megéri az árát, hiszen sokkal jobb eredményt érhetek el vele, mint egy sima házi ollóval.

A másik alapvető eszköz egy fésű. Itt is fontos a minőség, hiszen a fésű segít abban, hogy egyenletesen eloszlassam a hajat, és jól elkülönítsem a tincseket. Én egy karbonfésűt használok, ami nagyon könnyű és strapabíró. A fogai nem törik le könnyen, és nem húzzák ki a hajat. A fésűmnek két oldala van: az egyik finomabb fogazatú, a másik durvább. A finomabb oldallal tudok pontosabban vágni, a durvábbal pedig gyorsabban fésülhetem át a hajat.

A harmadik nélkülözhetetlen eszköz egy hajszárító. Ez nem csak arra jó, hogy megszárítsam a hajat, hanem arra is, hogy formázzam és dúsítsam. A hajszárítónak több fokozata és sebessége legyen, hogy tudjam szabályozni a hőmérsékletet és az erősséget. Én egy ionos hajszárítót használok, ami csökkenti a haj elektromosságát és fényesebbé teszi. A hajszárítóhoz tartozik egy keskeny fúvóka is, amivel irányíthatom a levegőt. Így tudok simább vagy hullámosabb frizurát készíteni.

A negyedik eszköz, amit gyakran használok, egy hajsütővas. Ezzel tudok különböző stílusú loknikat készíteni, attól függően, hogy milyen vastag a vas és hogyan tekerem rá a hajat. A hajsütővasnak is legyen több hőfokozata, hogy ne égessem meg a hajat. Én egy kerámia bevonatú vasat használok, ami védi a hajat a károsodástól és csillogóbbá teszi.

Az ötödik eszköz pedig egy hajvágógép. Ezzel tudok rövidre nyírni hajat, vagy akár kopaszra is. A hajvágógépnek legyen több fésűkészlete, hogy különböző hosszúságúra tudjam vágni a hajat. Én egy vezeték nélküli, akkumulátoros gépet használok, ami nagyon praktikus és könnyen kezelhető.

Ezek az eszközök, amikkel én dolgozom, mint hobbifodrász. Természetesen ezek mellett még sok más kiegészítőre is szükség van, mint például hajcsatok, gumik, hajlakk, hajzselé, hajbalzsam, stb. De ezekről majd egy másik bejegyzésben mesélek nektek. Remélem, tetszett ez a poszt, és hasznosnak találtátok. Ha van kedvetek, írjátok meg a kommentekben, hogy ti milyen felszereléssel rendelkeztek, vagy milyen eszközöket szeretnétek beszerezni. És ha tetszett a bejegyzés, ne felejtsetek el lájkolni és megosztani. Köszönöm, hogy velem voltatok, és hamarosan jelentkezem újabb tippekkel és trükkökkel. Sziasztok!

Szólj hozzá